ZST Mielec
Slider

Wycieczka do Krakowa

W dniach 12-13 października 2022 roku klasy 2BL oraz 2AP wraz ze swoimi opiekunkami czyli mgr Anną Dudek, mgr Arleną Gąsowską – Gil i mgr Magdaleną Czerwińską – Zięba udały się na wycieczkę do Kraków, teatru Bagatela oraz Ojcowskiego Parku Narodowego.

Zaczęliśmy zwiedzanie od kryminalnego oblicza Krakowa. Okazuje się, że historia miasta obfitowała w krwawe wydarzenia: zbrodnie, oszustwa, zabójstwa. Posłuchaliśmy o słynnym buncie żaków i wyczynach „krwawego burmistrza Krakowa”. Usłyszeliśmy historię tragicznych zabójstw oraz historię krakowskiego kata i więzienia pod ratuszem. Dowiedzieliśmy się dlaczego budowa Teatru im. J. Słowackiego wywołała sprzeciw Jana Matejki, a sam teatr był przez chwilę kinem! Następnie udaliśmy się do Muzeum Lotnictwa Polskiego. Tutaj zobaczyliśmy wnętrze śmigłowca, usłyszeliśmy o Czerwonym Baronie i dowiedzieliśmy się do czego służyły pilotom szaliki.

O godzinie 19:15 rozpoczęliśmy oglądanie spektaklu „Ryzykowna Forsa” w Teatrze Bagatela. To był świetnie spędzony czas.

Następnego dnia udaliśmy się do Pieskowej Skały. Wycieczkę kontynuowaliśmy z przewodnikiem od wejścia na dziedziniec zamku, który powstał za panowania Kazimierza Wielkiego, jako gotycka strażnica i jest usytuowany na skale zwanej Dorotką. Po zwiedzaniu zamku przeszliśmy pod najbardziej charakterystyczną skałę na terenie całej Jury – Maczugę Herkulesa. Następnie przejechaliśmy do Ojcowa. Przespacerowaliśmy się Doliną Prądnika do Bramy Krakowskiej i Źródełka Miłości. Na zakończenie wycieczki odwiedziliśmy Jaskinię Nietoperzową w Jerzmanowicach.